Mój blog o SEO i SEM

Blog o pozycjonowaniu stron i reklamie internetowej

Jak powinno się wypełnić wniosek o zwrot VAT?

Posted on in Uncategorized

Prawie każdy dochód jest opodatkowany. Ten ze odsprzedaży nieruchomości także podlega właściwemu opadatkowaniu. Na tego rodzaju dochody, które uzyskujemy ze dystrybucji nieruchomości jest nałożony podatek wynoszący 19 i płacimy go wtedy gdy składamy zeznanie podatkowe za rok, w którym dokonaliśmy sprzedaży. Dochód jaki pozyskujemy ze dystrybucji domu nie jest łączony z jakimkolwiek innym dochodem. Musimy zatem na to uważać przy wypełnianiu zeznania podatkowego.
Z pewnością przez kolejnych pięć od lat od złożenia takiego zeznania powinnaś przechowywać wszelkie dokumenty świadczące o tym jakie nakłady pieniężne ponieśliśmy w związku na przykład z ewentualnymi remontami domu.

W pewnych przypadkach możemy skorzystać z pewnych ulg podatkowych, które mogą nas odciążyć przy płaceniu daniny. Jedna z nich tyczy się tych osób, które sprzedają nieruchomość kupioną nie uprzednio niż pięć lat od momentu kiedy preferują ją zbyć. W takiej sytuacji możemy być zwolnieni z płacenia dziewiętnastu procent podatku. Czasami możemy postarać się o zwrot VAT za materiały budowlane. Warto przy tym zapoznać się z aktualnymi informacjami na ten temat i dokumentami takimi jak wniosek VZM-1. Zdecydowanie starając się o zwrot VAT należy poszukać na ten temat informacji w sieci, rzetelne materiały mogą okazać się niezwykle przydatne.

Inny rodzaj ulgi, to tak zwana ulga meldunkowa. Tyczy się ona tych osób, które były zameldowane w danym domu czy tez mieszkaniu minimum dwanaście miesięcy, liczonych wstecz od momentu sprzedaży nieruchomości. By z takiej ulgi skorzystać musimy w ciągu czternastu dni od momentu dystrybucji zawiadomić o tym urząd skarbowy. Oświadczenie takie powinno mieć formę pisemną.

Jeżeli już chcemy sprzedać dom powinniśmy zapoznać się z przepisami prawa podatkowego, gdyż szybko ulegają one przekształceniu. Warto zatem wiedzieć, czy i z jakich ulg możemy w tym przypadku skorzystać, a i oszczędzi nam to potencjalnych nieprzyjemności w momencie rozliczenia.