Mój blog o SEO i SEM

Blog o pozycjonowaniu stron i reklamie internetowej

Jak dokładnie działa reklama zewnętrzna i co ją charakteryzuje?

Posted on in Uncategorized

Reklama zewnętrzna stała się już nieodłącznym elementem miejskiego krajobrazu. Można się z nią spotkać na ulicach wielkich miast oraz przy drogach szybkiego ruchu. Częstokroć w tej formie reklamy wykorzystywane są plakaty wielkoformatowe, choć bardzo popularne są również neony oraz dodatkowo podświetlane szyldy.

Reklama zewnętrzna gwarantuje firmie dość dużo korzyści. Przede wszystkim jest to reklama bardzo dobrze widoczna, która – głównie dzięki swym rozmiarom – może skutecznie wpływać na przechodniów i przyciągać ich uwagę. Jest to reklama, która pozwala utrwalić w oczach przechodniów wizerunek firmy i w łatwy sposób przekazuje im informacje na temat działalności jakiegoś przedsiębiorstwa lub konkretnego produktu. Tego rodzaju reklamy wykonuje niemało firm np. reklama białystok.
Niestety, reklama zewnętrzna posiada również wiele minusów. Do jej podstawowych wad zaliczyć można stosunkowo wysokie koszty produkcji , a oprócz tego fakt, że wywieszone na ulicy plakaty i szyldy z czasami są niszczone przez czynniki atmosferyczne.
Reklamę zewnętrzną można podzielić na dwie zasadnicze grupy. Pierwszą stanowią plakaty wielkoformatowe, drugą – reklamy malowane.
Najbardziej rozpowszechnioną formą reklamy zewnętrznej są plakaty wielkoformatowe. Często są one drukowane techniką sitodruku, dzięki czemu duża powierzchnia ma możliwość zostać pokryta farbą w metodę jednolity. Takie plakaty składają się w większości wypadków z kilku arkuszy, które po złożeniu tworzą jeden, gigantyczny obraz.
Inny charakter posiadają już reklamy malowane. Mogą być one znacznie większe od plakatów wielkoformatowych. Są one wyjątkowe. Tworzone są ręcznie, w jednym, niepowtarzalnym egzemplarzu. Nic dziwnego, że reklamy malowane kosztują znacznie więcej niż plakaty wielkoformatowe, drukowane w większości przypadków w bardzo dużej ilości egzemplarzy.
Reklamy malowane częściej umieszczane są w tych miejscach, w których natężenie ruchu jest szczególnie duże. Swą formą, wymiarem, wyjątkowością i treścią są one w stanie w szczególności silnie wpływać na odbiorców. Choć dużo kosztują, jest to genialna inwestycja, która może przynieść pozytywne efekty.