Mój blog o SEO i SEM

Blog o pozycjonowaniu stron i reklamie internetowej

Koszulkowe nadruki znów w modzie

Posted on in Uncategorized

Problemy powiązane z obowiązującą modą ubraniową w każdej sytuacji będą sprawami spornymi. W końcu to, co podoba się jednej osobie, niekoniecznie musi być równie pozytywnie odbierane przez kogoś innego. Są jednak rzeczy, które dzięki własnej oryginalności podobają się każdemu – specjalne koszulki z nadrukiem. Co ciekawe, ich wynalezienie wiąże się nie tyle z branżą mody, co z branżą… reklamową.

W tej chwili w sferze reklamy i promocji po raz 1-wszy postanowiono sprawdzić, czy reklama w postaci nadruku na koszulce przyniesie jakieś efekty. Skutki zaskoczyły samych pomysłodawców i już kilka tygodni potem koszulki stały się kluczowym gadżetem reklamowym w sferze marketingu. Dzisiaj pełnią już nie tylko rolę promocyjną, a ich misją nie jest tylko zwrócenie uwagi potencjalnego odbiorcy – takie zadania przejęły kalendarze firmowe, kubki z nadrukami i różnego rodzaju upominki od firm. W chwili obecnej koszulka z nadrukiem to głównie metodę na wybicie się z tłumu. Takim ubraniem można zadeklarować własną przynależność do grupy społecznej i kulturowej, zademonstrować jakiej muzyki się słucha, jakie seriale się ogląda lub jakie wartości wyznaje. W tym Tobie reklamowa rola koszulki jako gadżetu firmowego wydaje się bardzo odległa, co jednakże nie oznacza, że same koszulki przestały być w marketingu wykorzystywane. Wciąż można je spotkać jako detal licznych akcji marketingowych (kup X produktów firmy Y, a otrzymasz koszulkę) , a ponadto upominków wręczanych kontrahentom, pracownikom takiej firmy i ważniejszym inwestorom.
źródło: producent kalendarzy kraków