Mój blog o SEO i SEM

Blog o pozycjonowaniu stron i reklamie internetowej

Treść przekazu reklamowego

Posted on in Uncategorized

Skuteczna reklama to głównie odpowiedni przekaz. Im skuteczniejszy, tym szybsza i bardziej zadowalająca reakcja ze strony odbiorców reklamy. W treści przekazu reklamowego ważne jest przedstawienie tych korzyści, które wynikają ze skorzystania z oferty nadawcy reklamy. Taka reklama to głównie apel do nabywców, który może przybierać trzy formy.
Przekaz reklamowy ma możliwość skorzystać m.in. z apelu racjonalnego. Tutaj istotne jest odwoływanie się do konkretnych korzyści związanych z dokonaniem zakupu reklamowanego produktu. W wielu przypadkach tekst takiego przekazu skupia się na jakości produktu, na jego licznych walorach oraz dodatkowo efektywności, w znaczącej liczbie przypadków w takim apelu podkreśla się też oszczędność jako jeden z najbardziej ważnych walorów produktu.
Reklama może wykorzystać też apel określany mianem emocjonalnego. Taka tekst musi się odwołać do uczuć odbiorców reklamy i wzbudzić w nich pozytywne emocje, dzięki którym szybciej podejmą oni decyzję o dokonaniu konkretnego zakupu. W pewnych przypadkach w takiej reklamie nadawca próbuje odwołać się do uczuć negatywnych, co jednak jest zabiegiem dość ryzykownym i niebezpiecznym. Przeważnie wykorzystywane są więc pozytywne emocje, tj.: miłość, przyjemność , a oprócz tego duma. Reklama może przybierać różne formy, wykorzystywane są róznorakie formy jej przekazu: gazeta, telewizja, internet, kino, telefon, szyldy, banery, dlagi reklamowe i tak dalej. Część z nich możemy zainicjować samemu, w jaki sposób flagi reklamowe które zakupić można w specjalny sklepie – akcesoria do flag.
Reklama ma możliwość korzystać również z apelu moralnego, który opiera się na takich kategoriach, w jaki sposób dobro i zło. W ogromnej liczbie przypadków taki apel pojawia się w reklamach o charakterze społecznym, zdecydowanie w mało znaczącej liczbie sytuacji pojawia się w reklamie towarów zwykłego użytku.